Jak umieścić swoją firmę na mapie w dzisiejszym zatłoczonym cyfrowym krajobrazie? Kiedy pobliski klient szuka usługi, którą oferujesz, chcesz być pierwszym wynikiem, który zobaczy. Skuteczna strategia SEO wykorzysta lokalne narzędzia wyszukiwania, aby połączyć klientów w Twojej okolicy z Twoją firmą.
Co to jest lokalne SEO?
Lokalne SEO to praktyka eksponowania biznesu dla lokalnych odbiorców poprzez wyszukiwarki i katalogi biznesowe. Obejmuje to, ale nie jest ograniczone do tworzenia treści specyficznych dla danego obszaru geograficznego, używania mowy, która jest skierowana do lokalnych konsumentów, tworzenia profili firmowych w lokalnych katalogach, dostosowywania się do doświadczeń mobile-first oraz upewniania się, że lokalne cytaty są zarówno spójne, jak i dokładne.
Wszyscy wiemy, że wiele firm, zwłaszcza tych z tradycjami, jest uzależnionych od klientów, którzy fizycznie mieszkają w pobliżu. I to jest dokładnie to, gdzie Lokalne SEO ma pierwszeństwo. Tak więc, podczas gdy zwykłe (lub organiczne) SEO opiera się na budowaniu autorytetu wokół słów kluczowych o wysokiej intensywności, lokalne SEO ma na celu poprawę ekspozycji i reputacji firmy w określonym obszarze geograficznym. Więcej o lokalnym SEO znajdziesz na https://efectownia.pl/pozycjonowanie-lokalne/.
Klienci szukają firm „blisko mnie”, w których mogą robić zakupy i prowadzić interesy
Sposób, w jaki ludzie szukają informacji, zmienił się w ciągu ostatnich kilku lat. W pierwszych dniach Internetu, użytkownik był najprawdopodobniej siedzi w domu przed ich pulpitu podczas wyszukiwania czegoś. Teraz ludzie korzystają z urządzeń mobilnych i szukają firm, które są blisko. Google ujawnia, że w ciągu dwóch lat nastąpił 500% wzrost mobilnych wyszukiwań dla „blisko mnie”, które zawierały terminy takie jak „czy mogę kupić”. Obejmuje to wyszukiwania takie jak:
- Ktoś szukający określonego rodzaju restauracji może wyszukać „pizza blisko mnie” lub „pobliska tajska restauracja „.
- Poszukiwanie dentysty lub innego rodzaju specjalisty medycznego.
- Użytkownik, który chce wiedzieć, jakie stacje benzynowe znajdują się w pobliżu.
- Poszukiwanie pobliskiego salonu, gabinetu kosmetycznego, fryzjera i innych.
Klient szukający usługi w Twojej okolicy jest o wiele bardziej prawdopodobne, że znajdzie Cię, odwiedzi Twój sklep lub zadzwoni do Twojej firmy, gdy pojawisz się w lokalnych SERP-ach. Dzięki lokalnemu SEO, nie tylko sprawiasz, że Twoja firma jest odkrywana przez najbardziej odpowiednie grupy demograficzne, ale także dostarczasz im wszystkich informacji, których będą potrzebować, aby znaleźć, skontaktować się i odwiedzić Twoją witrynę w jak najmniejszej liczbie działań. To naprawdę takie proste.
Wyszukiwanie lokalne pomaga Ci dotrzeć do określonej grupy odbiorców
Celem tworzenia treści jest dotarcie do zamierzonej grupy odbiorców, a lokalizacja jest kluczowym składnikiem w formule targetowania. Im bardziej istotne są Twoje treści dla Twoich klientów, tym bardziej prawdopodobne jest, że będą one konwertować wyszukiwania na kliknięcia.
Jeśli prowadzisz lokalny biznes, nie ma sensu docierać do ludzi oddalonych o setki czy tysiące kilometrów, którzy nie mogą skorzystać z Twoich usług. Ponadto, jeśli Twój ruch pochodzi w dużej mierze od ludzi z daleka, nie jest prawdopodobne, aby przekonwertować, co wpłynie na Twój ranking. Kierując się do użytkowników w pobliżu, zwiększasz odsetek użytkowników, którzy mogą zaangażować się w Twoją działalność.
Łatwiej jest pozycjonować dla lokalnych terminów wyszukiwania
Każdy, kto ma jakąkolwiek wiedzę na temat SEO i badania słów kluczowych jest zaznajomiony z długimi słowami kluczowymi. Są to terminy, które są węższe lub mniej wyspecjalizowane niż bardziej popularne i konkurencyjne słowa kluczowe. Na przykład, jeśli masz stronę internetową w niszy utraty wagi, łatwiej jest uplasować się na „najlepsze diety low carb dla utraty wagi” niż „schudnąć”. Podczas gdy wiele więcej osób szuka tego ostatniego, to jest o wiele bardziej konkurencyjny. Na https://efectownia.pl/pozycjonowanie-lokalne/ znajdziesz dodatkowe informacje związane z pozycjonowaniem lokalnym.
Lokalne terminy wyszukiwania są w rzeczywistości rodzaj długiego ogona słów kluczowych. Jest to łatwiejsze do rankingu dla „auto body shop Cleveland” niż po prostu „auto body shop”. Lokalne terminy wyszukiwania są łatwiejsze do rankingu dla jeśli tworzysz organiczne treści, takie jak posty na blogu. Są one również tańsze do licytacji na jeśli używasz płatnych reklam, takich jak Facebook Ads lub Google Ads. Jest to prawda, bez względu na to, gdzie jesteś zlokalizowany, ale dla mniejszych miast i miasteczek jest szczególnie łatwe do rankingu z lokalnych terminów wyszukiwania.