sprzedaż muzyki w Internecie

Od czasu pandemii koronawirusa serwisy streamingowe jeszcze bardziej zyskały na popularności. W samym tylko 2020 roku w Polsce przychody ze słuchania muzyki online były większe niż zakup płyt. Czasy się zmieniają, a wraz z nimi rośnie sprzedaż muzyki w Internecie.

Wirtualna rzeczywistość daje użytkownikom nowe możliwości, z których chętnie korzystają zarówno sami artyści, jak i ich odbiorcy. Spotify to jedna z tych platform streamingowych, która cieszy się szczególnie dużą popularnością słuchaczy. Czy zatem znalezienie się na playlistach Spotify to synonim sukcesu i skuteczny sposób na zarabianie w sieci? Przekonajmy się!

Jak dodać piosenkę na Spotify?

Wielu początkujących twórców pyta: jak znaleźć się na playlistach Spotify? Dodawanie utworu jest zasadniczo proste i zwykle to wybór między dwoma opcjami:

  • Pierwszą: w pojedynkę wykorzystując w tym celu Spotify dla artystów, która stwarza także możliwość monitorowania statystyk oraz interakcję z odbiorcami.
  • Drugą: Przy pomocy dystrybutora muzycznego — zaufany i doświadczony agregator treści cyfrowych to gwarancja jakości przesłanych treści.

Niezależnie od wybranej drogi, sama odpowiedź, jak znaleźć się na playlistach Spotify, to dopiero początek.

Playlista nie jedno ma imię

Aby utwór mógł być odpowiednio promowany, powinien znaleźć się na równie odpowiedniej playliście. Ciężko np. dotrzeć z piosenką utrzymaną w klimacie popowym do konkretnego grona odbiorców, kiedy utwór zostanie wrzucony na rockowe playlisty… W tym przypadku istotne są playlisty tematyczne. Słuchacze, którzy szukają utworów utrzymanych w jednym gatunku, będą sprawdzać właśnie takie playlisty i przeglądać wrzucane nowości.

Innym sposobem na promowanie własnej twórczości jest pitchowanie do playlist osób, których utwory są już znane i sukcesywnie pną się w górę. Poza tym warto podpytać czy np. dystrybutor muzyki nie posiada przypadkiem własnej playlisty.

Sukces idzie w parze z marketingiem muzycznym

W cyfrowej rzeczywistości jest miejsce na wszystko. Każdego dnia do Internetu trafiają nowe treści, którym bez odpowiedniej promocji ciężko wypłynąć na powierzchnię. Udało Ci się umieści utwór na playliście Spotify? Świetnie, a teraz czas na jej promowanie!

Gdzie jeszcze wypromować się w sieci?

Sprzedaż muzyki w Internecie nie polega tylko i wyłącznie na wrzuceniu utworu na Spotify. Warto poszerzać swoje horyzonty i zwiększyć zasięg wykorzystując także inne platformy streamingowe oraz media społecznościowe. Skrupulatne i sukcesywne umieszczanie treści to najlepsza droga do osiągnięcia sukcesu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here